Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A dokumentum letölthető innen PDF formátumban.
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
2. SZOLGÁLTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI, ADATAI
3. RENDELÉS FOLYAMATA
4. SZÁLLÍTÁSI, ÁTVÉTELI MÓDOK
5. FIZETÉSI MÓDOK
6. TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK, ÁRAK
7. ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOG
8. SZAVATOSSÁGI JOGOK
Kellékszavatosság
Termékszavatosság
9. JÓTÁLLÁS
10. PANASZKEZELÉS
Szóbeli, írásbeli, személyes panasz
Fogyasztóvédelmi hatóság
Békéltető testület
Határon átnyúló fogyasztói jogvita
Bíróság előtti eljárás
11. FELELŐSSÉGI ÉS EGYÉB NYILATKOZATOK
12. SZERZŐI JOG
13. ADATVÉDELEM
14. ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA
15. KORÁBBAN KIADOTT ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) Gregus Viktor e.v.
(továbbiakban Szolgáltató) által a https://www.gregusgold.hu című webáruházán
(továbbiakban Weboldalon) keresztül rendelhető minden árucikkre, elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra, kereskedelmi ügyletre (továbbiakban együttesen:
Termékre) vonatkoznak.
1.2 Vásárlónak minősül valamennyi természetes és jogi személy, valamint a jogi
személyiséggel nem rendelkező jogalany. Vásárlónak minősül a Polgári
Törvénykönyvről (továbbiakban Ptk.) szerint meghatározott fogyasztó is.
1.3 Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy, aki a Szolgáltatóval szerződést köt.
1.4 Vállalkozás a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körébeneljáró személy, aki a Szolgáltatóval szerződést köt. A fogyasztónak nem minősülő
Vásárlókkal létrejövő szerződésre is jelen ÁSZF rendelkezései az alkalmazandók. A
fogyasztónak nem minősülő Vásárlókra viszont nem vonatkoznak azok a
rendelkezések, amelyek a jogszabályok szerint és jelen ÁSZF szerint kifejezetten a
fogyasztókra vonatkoznak.
1.5 A Szolgáltató Weboldalán elérhető Termékek jelen ÁSZF-ben meghatározott
feltételekkel vásárolhatók meg úgy, hogy a Vásárló és a Szolgáltató elektronikus úton
kötik meg a szerződést. A Vásárló a Weboldal használatával, vásárlással, illetve a
regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben
foglalt rendelkezéseket. Ha a Vásárló nem fogadja el az ÁSZF-et, úgy a Webáruházban
a vásárlás folyamatát nem tudja befejezni.
1.5 A Szolgáltató fenntartja a jogát arra, hogy a jelen ÁSZF-et módosítsa vagy
kiegészítse. A módosításokat, kiegészítéseket a Weboldalán teszi elérhetővé. Az ÁSZF
bármely változása nem alkalmazható azon megrendelések során létrejövő
szerződésekre, amelyek során az ÁSZF módosítása vagy kiegészítése hatálybalépése
előtt adta le a Vásárló a megrendelését, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően
rendelkezik.
1.6 A jelen ÁSZF-et és módosításait a Weboldalon a Szolgáltató közzéteszi letölthető
és megtekinthető „.PDF” formátumban annak érdekében, hogy a Vásárló utólag is
hozzáférhessen az általa megkötött szerződésre vonatkozó feltételekhez.
1.7 A Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésre a magyar jog az irányadó.
1.8 A Szolgáltató nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex
rendelkezéseinek.
1.9 Az ÁSZF alapján létrejövő elektronikus úton kötött szerződés magyar nyelven jön
létre és nem minősül írásba foglalt szerződésnek. Utólag nem hozzáférhető és nem
kerül iktatásra. Bármilyen tájékoztatási, ügyintézési, vagy szavatossági eljárás nyelve a
magyar.
1.10 A jelen ÁSZF-et és módosításait a Weboldalon a Szolgáltató közzéteszi letölthető
és megtekinthető „.PDF” formátumban annak érdekében, hogy a Vásárló utólag is
hozzáférhessen az általa megkötött szerződésre vonatkozó feltételekhez.
2. SZOLGÁLTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI, ADATAI
neve: Gregus Viktor e.v.
székhelye: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca 46/A
postai levélcíme: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca 46/A
elektronikus elérhetősége (email címe): info@gregusgold.hu
telefonszáma: +36702980888
cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 54250336
adószáma: 55553577126
tárhely-Szolgáltató neve: InfoNetfort Kft.
tárhely-Szolgáltató székhelye: 7900 Szigetvár, Szent István ltp 17.IV/25.
tárhely-Szolgáltató elektronikus elérhetősége: kapcsolat@netfort.hu
Ügyfélszolgálatunk telefonon az alábbi időszakokban érhető el:
Hétfőtől péntekig: 8:00 - 18:00
Ünnepnapokon (január 1., március 15., nagypéntek, húsvéthétfő, május 1.,
pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25-26.) az
ügyfélszolgálat nem elérhető.
3. RENDELÉS FOLYAMATA
Bevásárlókosár
3.1 A Vásárló úgy tud vásárolni a Weboldalról, hogy a kosárba helyezi a kiválasztott
Terméket, amennyiben elérhető beállítja a darabszámát, színét és a pénztár oldalon az
adataival kitölti a megrendelőlapot a pénztár oldalon, kiválasztja a szállítási, fizetési
módot és a vásárlást véglegesíti a lentebb részletezettek szerint.
3.2 Amennyiben online fizetési módot választott a Vásárló, a rendelés
véglegesítéséhez szükséges továbbá a vételár kiegyenlítése is. Nem minősül
előlegfizetésnek, ha a Vásárló saját döntése alapján előbb fizeti ki a vételárat, mint a
teljesítési időpont, vagyis az az időpont, amikor a Vásárló átveszi a megrendelt
Terméket.
3.3 Egy Termék megvásárlásához nem szükséges a Vásárlónak regisztrálnia, de a
vásárlás során meg kell adnia az alábbi adatait: teljes név, lakcím, email elérhetőség és
telefonszám, számlázási adatoknál a teljes nevét, lakcímét cég esetén cégnevét,
székhelyét, adószámát. Az adatok megadása nélkül a Vásárló nem tud vásárlást
kezdeményezni az Weboldalról.
A rendelési adatok
3.4 Mielőtt a Vásárló véglegesíti és elküldi a rendelést, lehetősége van ellenőrizni a
korábban beírt adatokat a pénztár oldalon. Ha valamilyen elírást talál, még a
megrendelés elküldése előtt lehetősége van módosítani az adatokat.
3.5 A megrendelés során, a rendelési felületen a Vásárlónak bármikor lehetősége
van a tévesen beírt adatokat kijavítania. Az adatbeviteli hibák azonosításához és
kijavításához biztosított eszközök:
3.6 A számlázási adatok, szállítási cím módosítása akként lehetséges, hogy
egyszerűen átírja a Vásárló a felületen az adatokat. A kosárban lévő Termékek
eltávolíthatók vagy darabszámuk módosítható a kosár oldalra történő visszalépéssel a
darabszámra, vagy a kuka ikonra történő kattintással.
3.7 A rendelés leadását követően felfedezett hibáról a Vásárló értesítheti a
Szolgáltatót a Weboldalon közzétett elérhetőségek egyikén, mely elérhetőségeket
https://www.gregusgold.hu/kapcsolat/ oldalon találja meg. Ha a Vásárló nem értesíti a
Szolgáltatót az elírásról, az ebből eredő következményekért a Vásárló felel.3.8 A Weboldalon rendelést leadni az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF
megismerése és elfogadása után lehetséges. A dokumentumok elfogadása az erre
szolgáló checkbox kitöltésével lehetséges. A rendelés véglegesítésével a Vásárló
elismeri, hogy megismerte és elfogadta az Adatvédelmi Szabályzat és jelen ÁSZF
rendelkezéseit a rendelésének véglegesítésekor hatályos állapotuk szerint.
3.9 Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató a rájuk mutató linkre történő kattintással
nyitható meg és tekinthető meg, illetve lehetősége van a Vásárlónak
dokumentumokat PDF formátumban letölteni.
3.10 Ha egy Termék nincs készleten és nem rendelhető, ez az adott Terméknél ki van
írva és a kosárba helyezést a Weboldal nem engedi. Ha a Termék újra elérhetővé válik,
a Szolgáltató a Weboldalon feloldja a Termék korlátozását.
3.11 Miután a Vásárló véglegesítette és leadta a rendelését, utána már a vásárolt
Terméket és a rendelés adatait nem változtathatja meg. Adatelírás esetén a fentebb
leírt módokon viszont lehetősége van a Vásárlónak az elírást jelezni a Szolgáltató felé.
A rendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte
3.12 A Vásárló megrendelésének a Szolgáltatóhoz történő megérkezése ajánlati
kötöttséget eredményez a Vásárló része, de ez a szerződés létrejöttét nem
eredményezi automatikusan.
3.13 A Vásárló megrendelésének a megérkezését követően a Szolgáltató
automatikusan generált emailben (a megrendelés leadását követő 1. emailben) egy
visszaigazolást küld a megrendelés beérkezéséről legkésőbb a rendelés elküldését
követő 48 órán belül a Vásárló megadott emailcímére. Ez az 1. visszaigazolás még nem
jelenti a Vásárló ajánlatának az elfogadását. Ha a megrendelés beérkezésének a
visszaigazolása nem érkezik meg a Vásárlóhoz 48 órán belül, akkor a Vásárló mentesül
az ajánlati kötöttsége alól.
3.14 A Vásárló és a Szolgáltató között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló a
megrendelés visszaigazolását (a megrendelés leadását követő 2. emailben) az
emailcímére megkapja. A létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött
szerződésnek minősül.
3.15 Szolgáltató kizárja a felelősségét abban az esetben, ha a megrendelés
visszaigazolása azért nem érkezik meg határidőben, mert Vásárló rossz e-mail címet
adott meg a rendelése során, a fiókjához tartozó tárhely megtelt, vagy egyéb a Vásárló
oldalán fellépő ok miatt nem tudja fogadni a visszaigazoló email üzenetet.
Szállítás
3.16 A Vásárlónak meg kell adnia a rendelés során többek között a szállításhoz
szükséges elérhetőségeit (teljes nevét, telefonszámát, emailcímét és a szállítási címet).
A Vásárlónak kötelessége olyan szállítási címet megadnia, amelyen a Vásárló, illetve a
Termék átvételére jogosult személy elérhető, illetve a Termék - figyelembe véve a
méretét is – biztonságos átvétele biztosított.3.17 A Vásárló általa megadott szállítási adatok az Adatkezelési Tájékoztatónak
megfelelően – a kiszállítás teljesítése céljából – továbbításra kerül a szállítást végző
partner részére.
3.18 A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt Terméket a Vásárló
által rögzített szállítási címre eljuttatja. A Szolgáltató biztosítja a Termék megfelelő
csomagolását. A Szolgáltató kizárólag Magyarország területére vállalja a szállítást és
kizárólag 1 megadott címre.
3.19 A Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható
időpontjáról. A szállítás várható időpontjával kapcsolatos információk tájékoztató
jellegűek, ezért a szerződés részévé nem válnak. A Szolgáltató kizárja a kártérítési
felelősségét a szállítási idő módosulásából eredő következményekért.
3.20 Amennyiben a megrendelt Termék a Szolgáltató raktárában elérhető, a szállítási
határidő a megrendelés visszaigazolásának a Vásárló email címére történő
megérkezésétől számítva rendszerint 2-5 munkanap. A szállítási határidővel
kapcsolatos információ szintén tájékoztató jellegű, ezért a szerződés részévé nem válik.
Kivételes esetekben, vagy ha a Termék nincs készleten, a szállítási határidő
meghosszabbodhat. Ilyen körülményről a Vásárló tájékoztatást kap. A Szolgáltató
kizárja a kártérítési felelősségét a szállítási határidő módosulásából eredő
következményekért.
3.21 A munkaszüneti napokon és minden év december 24-én és 31-én a Vásárló a
Weboldalon a rendelését leadhatja, azonban a Szolgáltató az áru összekészítését,
feladását és kiszállítását ezeken a napokon nem teljesíti.
3.22 A Vásárló a kézbesítést végző futár jelenlétében köteles leellenőrizni a
csomagolás sértetlenségét. Ha észleli, hogy a csomagolás sérült, kérnie kell a
kiszállítást végző futárnál a jegyzőkönyv felvételét és abban a sérülést rögzíteni. A
jegyzőkönyv felvétele után a sérült csomagot a Vásárlónak nem kötelessége átvenni,
azt a futárral visszaküldheti.
3.23 Ha a csomagok darabszámát és a csomagolás állapotát a Vásárló rendben találja,
akkor a kézbesítőnél aláírásával igazolja ezeknek a tényét és a csomag átvételét.
3.24 A Vásárló köteles a kézbesítést, átvételt követően a rendelt Terméket mennyiségi
és minőségi szempontból is leellenőrizni. Köteles meggyőződni arról, hogy a Termék
azonos-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt Termékkel, valamint, hogy a Termék a
rendelt mennyiségben érkezett-e meg. Ha a Vásárlónak mennyiségi, vagy minőségi
kifogása van, a kifogását haladéktalanul be kell jelentenie a Szolgáltató elérhetőségei
egyikén. Bejelentést követően a Szolgáltató haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a
Vásárlóval és mennyiségi kifogás esetén díjmentesen kiszállítja a fennmaradt, de
korábban megrendelt Terméket.
4. SZÁLLÍTÁSI, ÁTVÉTELI MÓDOK
a/ Házhozszállítás, csomagpont, csomagautomata
4.1 A házhozszállítást a Szolgáltató a Vásárló által megadott címen lévő 1. zárhatóajtóig vállalja. A szállítási díj a megrendelési folyamat végén az összegzésnél, minden
esetben feltüntetésre kerül.
4.2 A csomag várhatóan munkanapokon 8:00 és 16:30 között kerül kiszállításra. A
csomag átadását követően a futárszolgálat közli a Vásárlóval a szállítás várható
időpontját. Házhozszállítás esetén a futárszolgálat kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését.
4.3 Házhozszállítási díj: bruttó 2500,- Ft.,
csomagpontra, csomagautomatába történő szállítás díja bruttó1700,- Ft.
4.4 Utánvétes, vagyis az átvételkor történő fizetési lehetőség nincs.
4.5 A szállítást az alábbi futárszolgálatok végzik:
Magyar Posta Zrt. - MPL (Magyar Posta Logisztika)
ügyfélszolgálat: +3613337777
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.
Csomagkövetés: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
5. FIZETÉSI MÓDOK
Bankkártyás fizetés
5.1 A Weboldalon a bankkártyás fizetési tranzakciót az OTP Mobil Kft. biztosítja.
5.2 A Vásárló a vásárlás leadásával egyidejűleg tudomásul veszi, hogy a
Szolgáltató/Adatkezelő (Gregus Viktor e.v., székhelye: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca
46/A) által a Weboldal felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra
kerülnek az OTP Mobil Kft., mint Adatfeldolgozó részére. Az Adatkezelő által
továbbított adatok köre az alábbi: Vásárló neve (vezetéknév és keresztnév), lakcíme
(szállítási címe), telefonszáma, számlázási neve, számlázási címe, email címe. Az
Adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay
Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
https://simplepay.hu/vasarlo-aff/
Átutalással történő fizetés
5.3 Az átutalást a Vásárló a 11773353-91328250 számú bankszámlánkra tudja
teljesíteni. A közlemény rovatba fel kell tüntetnie a rendelési számot.
5.4 Az átutalással kapcsolatban, a saját bankjánál felmerülő költség a Vásárlót
terheli. Ilyen költség lehet például a tranzakciós illeték, külföldi átutalás díja, banki
készpénzbefizetés díja, devizaárfolyamból eredő díj.
5.5 Átutalással történő fizetés esetén a Szolgáltató az összeg beérkezése után adja át
kiszállításra a Terméket. Az átutalás során fizetendő összegnek a megrendelés
visszaigazolását tartalmazó email üzenet megérkezését követően 3 napon belül meg
kell érkeznie a Szolgáltató bankszámlájára. Ha az összeg nem érkezik meg a fenti időnbelül, a Szolgáltató elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló az esetlegesen
kifizetett összeget az eredeti fizetés formájában visszakapja. A Vásárló és a Szolgáltató
eltérő visszafizetési módban is megállapodhatnak, mellyel kapcsolatban a Vásárlót
semmilyen plusz díj nem terhelheti.
Készpénzzel történő fizetés
5.6 Készpénzes vásárlás választása esetén az eladó OTP Banknál vezetett 11773353-
91328250 számú bankszámlájára történő bankfióki befizetéssel tudja teljesíteni. A közlemény
rovatba fel kell tüntetni a rendelési számot.
5.7 A Szolgáltató az összeg beérkezése után adja át kiszállításra a Terméket. Az átutalás során
fizetendő összegnek a megrendelés visszaigazolását tartalmazó email üzenet megérkezését
követően 3 napon belül meg kell érkeznie a Szolgáltató bankszámlájára. Ha az összeg nem
érkezik meg a fenti időn
belül, a Szolgáltató elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló az esetlegesen
kifizetett összeget az előre leegyeztetett fizetés formájában visszakapja.
TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK, ÁRAK
Termékek
6.1 A Weboldalon megtalálható Termékek kizárólag a webes felületről rendelhetőek
meg. Telefonos, email útján történő rendelés jelenleg nem lehetséges.
6.2 A Termékek kereskedelmi újra, illetve tovább értékesítését a Szolgáltató nem
engedélyezi. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan
szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi
újra-, illetve tovább értékesítés céljából történt az ajánlattétel.
Termékjellemzők, Árak
6.3 A Weboldalon elérhető a Termék neve, mérete, eladási ára, tulajdonságai és
amennyiben a Termék jellemzői lehetővé teszik, úgy a róla készült fénykép is. Bizonyos
Termékek esetén az eladási ár függ a választott termék méretétől, így a pontos ár a
választott méret feltüntetése után válik elérhetővé.
6.4 A Weboldalon található elérhetőségeken vagy az űrlapon keresztül lehetőség
van egyedi, vagyis a webáruházba nem elérhető Termék rendelésére is. Egyedi
rendelési igény beérkezését egy egyeztetés követi, ahol a tervezés előtt a Vásárló és a
Szolgáltató megállapodnak részletekben. A tervezés 3D megjelenítéssel történik, de a
tervezés megkezdése előtt a megállapodott vételár 15%-át előlegként a Vásárlónak el
kell utalnia a Szolgáltató bankszámlájára. A fennmaradó 85%-ot a Termék elkészülése
után kell megfizetnie a Vásárlónak. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a postázás csak a
teljes vételár kiegyenlítése után történik meg.
6.5 A megjelenített árak forintban értendők és áfát nem tartalmaznak, mivel a
Szolgáltató áfa mentes adózó. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással és a
fizetéssel kapcsolatos díjakat. Ez utóbbiakról a Vásárló a megrendelés folyamata során,
vagy jelen ÁSZF-ben kap tájékoztatást. Csomagolási díj csak akkor kerül felszámításra,ha a Vásárló speciális (például díszített) csomagolást kér.
6.6 Az árcsökkenés (akció) esetén a csökkentett ár mellett a Szolgáltató feltünteti a
csökkentést megelőzően alkalmazott árat és az árcsökkenés időtartamát.
6.7 A rendelhető Termékek vonatkozásában az árváltoztatás jogát a Szolgáltató
fenntartja.
Hibás, téves ár feltüntetése
6.8 Ha a Szolgáltató minden igyekezete és körültekintése ellenére hibás árat tüntet
fel a Weboldalon, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibásan, vagy tévesen
feltüntetett áron szállítani, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a helyes, kijavított áron
történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
6.9 Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólag: a nyilvánvalóan téves, irreális
ár, ami az érintett Termék/szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült
piaci árától jelentősen eltér, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1”
Ft-os ár, valamint az egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.
Tulajdonjog
6.10 A kiszállított Termék a Szolgáltató tulajdonában marad mindaddig, amíg a
vételár- fizetés teljes egészében meg nem történik, egyéb esetben a Termék
tulajdonjoga átadásakor száll át a Vásárlóra, amennyiben a Vásárló a Termék vételárát
hiánytalanul megfizette.
Számlázás
6.11 Az Szolgáltató számlát bocsát ki a Vásárló részére a rendelése során. A Vásárló
kötelessége a számla kibocsátásához szükséges minden adatot és információt
megadnia a vásárláskor. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához
minden, rá vonatkozó adatot a valóságnak megfelelően adjon meg. Ennek
elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás adat megadása esetén a Szolgáltató nem
kötelezhető új számla kiállítására. Amennyiben a kiállított számla jövedéki Terméket
tartalmaz, továbbértékesítés esetén a jövedéki Termék származásának igazolására
nem alkalmas.
6.12 A Szolgáltató a számlát elektronikus úton továbbítja a Vásárló részére email
üzenetben.
Adatpontosság
6.13 A Vásárlónak a rendelés során saját, valós adatait kell megadja meg. A
Szolgáltató kizárja felelősségét a valótlan, hibás adatok megadásával összefüggésben
esetlegesen keletkező hiba, kár, szállítási késedelem, vagy sikertelen szállítás
vonatkozásában.
6.14 A fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó tevékenységért a fiók
tulajdonosa felel, a Szolgáltató e tekintetben a felelősségét kizárja.7. ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOG
7.1 A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a
szerződéstől az alábbiak szerint. Ebben a fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak
minősülő Vásárlót kell érteni.
7.2 A Vásárló az indokolás nélkül elállási jogát,
a) az árunak,
b) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
c) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy
darabnak,
d) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első
szolgáltatásnak,
az általa, vagy a Termék átvételére megjelölt személy (a fuvarozótól eltérő harmadik
személy) általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.
7.3 A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
7.4 A Vásárlót a szerződés megkötése előtt is megilleti az ajánlat visszavonásának
joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttségét megszünteti.
7.5 Az elállást telefonon, a Weboldalon elérhető kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül,
postai levélben, vagy email üzenetben jelezheti a Szolgáltatónak. Az elérhetőségek
részletes adatai jelen ÁSZF „Szolgáltató elérhetőségei, adatai” című 2. fejezetben
találhatóak.
7.6 Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen, kapcsolati
űrlapon keresztül történő közlés esetén az e-mail, illetve az űrlapon beküldött üzenet
megérkezésének időpontját, telefonon történő jelzés esetén pedig a jelzés időpontját
veszi figyelembe a határidő számítás szempontjából a Szolgáltató. A postai levelet
legalább ajánlott küldeményként kell postára adni annak érdekében, hogy hitelt
érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Az elállásnak a Weboldalon található
kapcsolatfelvételi űrlapon, vagy emailben történő közlését követően a Szolgáltató
email üzenetben haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat megérkezését.
7.7 Határidőben érvényesítettnek kell tekinteni az elállást, ha a Vásárló az elállást
tartalmazó nyilatkozatát az elállásra nyitva álló időszak (14 nap) alatt elküldi, feladja a
Szolgáltatónak címezve.
7.8 Az elállási jogot a Vásárló erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján, vagy
jelen ÁSZF 14. fejezetében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. A
nyilatkozat-minta megegyezik a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletben található
nyilatkozat-mintával.7.9 Ha a Vásárló él a fenti elállási jogával köteles a Terméket haladéktalanul
(indokolatlan késedelem nélkül), de legkésőbb az elállásnak a közlésétől számított 14
napon belül visszajuttatni a Szolgáltató címére. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül akkor is, ha a Vásárló a Terméket a 14 napos határidő lejárta előtt
elküldi, feladja. A Termék visszaküldésének költségét elállás esetén a Vásárló viseli. Ha a
Vásárló utánvéttel adja fel a csomagot a Szolgáltatónak, akkor a Szolgáltató nem
köteles átvenni a csomagot. A visszaküldés költségén kívül - az elállással kapcsolatban
- a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
7.10 A Vásárló visszaküldés esetén köteles az 50.000,- Ft feletti eladási árú Terméket
értékbiztosítás többletszolgáltatással feladnia. Amennyiben a biztosítást nem
rendeli meg a feladáskor, úgy a Termék sérüléséből eredő kár a Vásárlót terheli. Ha a
Vásárló a fentiek ellenére nem értékbiztosítással adja fel a csomagot a Szolgáltatónak,
akkor a Szolgáltató nem köteles átvenni a csomagot.
7.11 Ha a Vásárló él a fenti elállási jogával és Terméket visszaszolgáltatja a
Szolgáltatóhoz, vagy a feladás tényét kétséget kizáróan igazolja a Szolgáltató felé,
akkor a Szolgáltató a teljes vételárat, valamint ha felszámításra került az összekészítés
és szállítás díját, illetve a tárolási díjat haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül
visszatéríti. A Szolgáltató a visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési
móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a
Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből
adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
7.12 Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. A Vásárló köteles a 7.10. pont szerinti értékbiztosítás
többletszolgáltatással feladott csomag esetén is a legkevésbé költséges, szokásos
fuvarozási módot választania.
7.13 Ha a Vásárló csak részben áll el a szerződéstől, vagyis nem minden megrendelt
Termék esetében él az elállási jogával, akkor a Szolgáltató csak a visszaszolgáltatott
Termék vételárát téríti vissza. Azt a szállítási díjat, vagy az esetlegesen felszámított
összekészítési, tárolási díjat nem téríti vissza a Szolgáltató, ami az elállással nem
érintett Termék vonatkozásában merült fel.
7.14 A Vásárló csak a megvásárolt Termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató jogosult egyoldalúan
beszámítani a Termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a Vásárló
vételár visszakövetelési követelésével szemben. Az értékcsökkenés nagysága az
elállással érintett Termék jellege, vételára, valamint a használatból eredő elhasználódás
mértéke alapján kerül megállapításra.
7.15 Ha a Szolgáltató a Vásárló elállási, felmondási jogának gyakorlására vonatkozó
tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget a fenti 14 napos elállási határidő 12
hónappal meghosszabbodik. Ha a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon
belül a Szolgáltató megadja a Vásárlónak a tájékoztatást, az elállásra vagy a
felmondásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.Elállási jog korlátai
7.16 Figyelem! Elállási jog nem illeti meg a Vásárlót olyan nem előre gyártott
Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló
személyére szabtak. Ide tartozik különösen az egyedi megrendelés alapján
készített Termék. Az ilyen Termék esetén az aranyba öntést követően nincs
lehetőség elállásra.
8. SZAVATOSSÁGI JOGOK
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?
8.1 A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a kellékszavatossági igényét?
8.2 A fogyasztónak minősülő Vásárló a Termék átvételének az időpontjától
számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a
termékhibákért, melyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. A teljesítés
(Termék átadása) időpontjától 2 éves határidő leteltét követően a kellékszavatossági
jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló már nem tudja érvényesíteni. A fogyasztónak
minősülő Vásárló a használt Termék átvételének az időpontjától számított 1 éves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a Termékhibákért,
melyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. A teljesítés (használt Termék
átadása) időpontjától 1 éves határidő leteltét követően a kellékszavatossági jogait a
Vásárló már tudja érvényesíteni.
8.3 A nem fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a
Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényét a teljesítés időpontjától számított 1
éves elévülési határidő alatt érvényesítheti.
8.4 Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a
Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A Termék kicseréléssel vagy
a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
8.5 A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni a
Szolgáltatóval. A fogyasztónak minősülő Vásárló esetében a hiba felfedezésétől
számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?
8.6 A Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a
Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel, vagy ésszerűtlen
nehézséggel járna.8.7 Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árleszállítást) vagy a hibát a
Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –
végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
8.8 Az előző bekezdésben részletezett szavatossági jogokat akkor érvényesítheti a
Vásárló,
a) ha a Szolgáltató a kijavítást, illetve a kicserélést - megfelelő határidőn belül - nem
vállalta, vagy elvállalta, de részben vagy egészben nem teljesítette a saját
költségén történő visszavételi kötelezettségét, vagy
b) ha a Szolgáltató ezeknek a szavatossági igényeknek megfelelő határidőn belül, a
Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni különösen akkor, ha ismételt hiba
merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a Termék
szerződésszerűvé tételét, vagy
c) ha a Vásárló a Szolgáltató általi kijavításhoz és kicseréléshez fűződő
érdekmúlását bizonyítja.
8.9 A kijavítást vagy kicserélést – a Termék tulajdonságaira és a Vásárló által
elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit
kímélve kell elvégezni.
8.10 A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató okot adott.
8.11 A fogyasztónak minősülő Vásárló a kellékszavatossági jogai keretében az ingó
dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális
szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén a hibát maga nem javíthatja ki,
illetve mással sem javíttathatja ki.
8.12 Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, melynek bizonyítása a
Szolgáltató kötelezettsége.
8.13 A hibás Termékkel kapcsolatos kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével
kapcsolatos költségeket a Szolgáltató viseli. A Szolgáltató ennek keretében a saját
költségén biztosítja a kicserélt Termék visszavételét, az esetleges anyag-, munka- és
továbbítási költségeket, valamint a szavatossági igény gyakorlásával összefüggésben a
Vásárlónál felmerülő költségeket is.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
8.14 A kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlése és a Termék
rendelkezésre bocsátása mellett a Vásárlónak igazolnia kell, hogy a Terméket a
Szolgáltatótól vásárolta. Ezt számla vagy a rendelési igazolás bemutatásával tudja
megtenni.
8.15 A kellékszavatossági jog érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bebizonyítania,hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában a Termékben már benne volt. Fogyasztónak
minősülő Vásárló esetén a teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a
Terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított egy 1 év eltelte után
azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
8.16 Figyelem! Olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan
Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak kicserélési
jogot nem lehet érvényesíteni. Ide tartozik különösen az egyedi megrendelés
alapján készített Termék.
8.17 Kellékszavatossági jog nem érvényesíthető abban az esetben, ha a termék hibája,
a Termék átadása időpontjában még nem létezett. Kellékszavatossági jog nem
érvényesíthető különösen – de nem kizárólag - abban az esetben sem, ha
-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,
gyógyvíz) okozta,
-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, például
súlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,
-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,
-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem
rendeltetésszerű használat eredménye.
8.18 A Termék Szolgáltató által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának
a feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog
érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Szolgáltató
valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően - személyesen szállítsa a
Szolgáltató székhelyére a Terméket, vagy postai úton visszaküldje a terméket a
Szolgáltató székhelyére.
8.19 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató 3
munkanapon belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat
eredményét. A vizsgálat eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott
email elérhetőségen vagy telefonon.
8.20 Amennyiben a Termék javítása a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást -
amennyiben a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket
visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés
költsége a Szolgáltatót terheli.
8.21 Amennyiben a Termék javítása nem a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást
előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére.
Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.
8.22 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont
rendelkezéseit.
TermékszavatosságMilyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
8.23 A Termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – az
előző fejezetben meghatározott kellékszavatossági jogot vagy jelen fejezetben
részletezett termékszavatossági igényt érvényesíthet a Termék gyártójával szemben. A
termékszavatosság című fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak minősülő
Vásárlót kell érteni.
8.24 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti. Gyártónak minősül a Termék előállítója, vagy forgalmazója.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a termékszavatossági igénye alapján?
8.25 Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag a hibás
Termék kijavítását vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó
érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a Termék hibásnak?
8.26 A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a termékszavatossági igényét?
8.27 A gyártóval szemben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termékszavatossági
igényét az adott Termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül
érvényesítheti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem
nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon
belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből
eredő kárért a fogyasztó felelős.
Milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét a Vásárló?
8.28 A Termék hibáját – vagyis, hogy a Termék nem felelt meg a gyártó által történt
forgalomba hozatal időpontjában hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem
rendelkezett a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal - a Vásárlónak
kell bizonyítania.
8.29 A gyártó mentesül Termékszavatossági kötelezettsége alól ha bizonyítja, hogy a
Termék hibájának oka az általa történt forgalomba hozatal időpontja után keletkezett,
vagyis részéről hibás forgalomba hozatal nem történt. A Termék hibája későbbi
eredetű, ha például a forgalomba hozatal utáni fuvarozás, raktározás, forgalmazás
során keletkezett, ilyen esetben a gyártót Termékszavatosság nem terheli, mert
hibátlan Terméket hozott forgalomba.
8.30 A gyártó mentesül továbbá akkor is, ha a Terméket nem üzleti tevékenységekörében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a Termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a
mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.
8.31 Termékszavatossági jog nem érvényesíthető különösen – de nem kizárólag -
abban az esetben sem, ha
-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,
gyógyvíz) okozta,
-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, például
súlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,
-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,
-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem
rendeltetésszerű használat eredménye.
8.32 A Termék Gyártó által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának a
feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog
érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Gyártó
valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően postai úton visszaküldje a
terméket a Gyártó székhelyére.
8.33 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Gyártóhoz, a Gyártó 3 munkanapon
belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat eredményét. A vizsgálat
eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott email elérhetőségen vagy
telefonon.
8.34 Amennyiben a Termék javítása a Gyártó kötelessége, úgy a javítást - amennyiben
a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja
a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a
Szolgáltatót terheli.
8.35 Amennyiben a Termék javítása nem a Gyártó kötelessége, úgy a javítást előzetes
egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az
esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.
8.36 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont
rendelkezéseit.
9. JÓTÁLLÁS
Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági, jótállási jogával?
9.1 Hibás teljesítés esetén a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltatót a fogyasztói szerződés
keretében értékesített, a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási
cikkekre (a továbbiakban Termékekre) vonatkozásában jogszabályon alapuló jótállási
kötelezettség terheli. A jótállás című fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak
minősülő Vásárlót kell érteni.
9.2 A Szolgáltató által értékesített Termékek esetében a fogyasztónak minősülőVásárló minden olyan Termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet
kap.
Milyen határidőn belül illetik meg a jótállási jogok a fogyasztónak minősülő
Vásárlót?
9.3 A Kormányrendelet szerint a kötelező jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két 2 év,
b) 250 000 forint eladási ár fölött három 3 év.
9.3 A 10.000 forintot el nem érő fogyasztási cikkre nem vonatkozik jótállási
kötelezettség. Eladási ár alatt az adott Termék bruttó fogyasztói árát kell figyelembe
venni.
9.4 A jótállás időtartama a Terméknek a Vásárló részére történő átadásával, vagy ha
az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
9.5 Ha a Vásárló az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe a Terméket,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
9.6 A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási
cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
9.7 A Termék cseréje esetén a jótállási idő a kicserélt Termékre újra kezdődik.
Milyen jótállási jogok illetik meg a fogyasztónak minősülő Vásárlót?
9.8 A jótállási időtartam alatt ha a Termék első alkalommal történő javítása során
megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható - a Vásárló eltérő rendelkezése
hiányában - a Terméket nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató.
9.9 Ha a jótállási időtartam alatt a Termék 3 alkalommal történő kijavítását
követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában -, valamint
ha a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a Terméket a Szolgáltató költségére kijavítani
vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a Terméket 8 napon belül kicserélni.
9.10 A kijavítást vagy kicserélést – a Termék tulajdonságaira és a Vásárló által
elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit
kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden
törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja tartani. Ha 15 napon belül nem
javítható a Termék, akkor erről a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a fogyasztót.
9.11 Ha a Termék kijavítására a kijavítási igénynek a Szolgáltató felé történő
közlésétől számított 30. napig nem kerül sor,
- a Vásárló eltérő rendelkezésehiányában – a Szolgáltató Terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét
követő 8 napon belül kicseréli.
9.12 Ha a Vásárló a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem
hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
9.13 Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó
által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az
általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -
feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
9.14 A vételár megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárral megegyező
összeg kerül visszatérítésre.
9.15 A kötelező jótállás alá tartozó Termék esetében a jótállási igény érvényesítésének
nem feltétele a csomagolás megőrzése.
9.16 Javítás esetén csak új alkatrész szerelhető be.
9.17 A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik.
9.18 A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható Terméket az üzemeltetés helyén kell
megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató gondoskodik, vagy - a
javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a
javítószolgálat gondoskodik.
Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
9.19 A jótállás időtartama alatt a Szolgáltató a felelőssége alól csak akkor mentesül,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
9.20 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet a Vásárló, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a
kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
9.21 Jótállás nem érvényesíthető abban az esetben, ha a termék hibája, a Termék
átadása időpontjában még nem létezett. Kellékszavatossági jog nem érvényesíthető
különösen – de nem kizárólag - abban az esetben sem, ha
-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,
gyógyvíz) okozta,
-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, példáulsúlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,
-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,
-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem
rendeltetésszerű használat eredménye.
9.22 A Termék Szolgáltató által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának
a feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog
érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Szolgáltató
valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően postai úton visszaküldje a
terméket a Szolgáltató székhelyére.
9.23 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató 3
munkanapon belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat
eredményét. A vizsgálat eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott
email elérhetőségen vagy telefonon.
9.24 Amennyiben a Termék javítása a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást -
amennyiben a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket
visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés
költsége a Szolgáltatót terheli.
9.25 Amennyiben a Termék javítása nem a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást
előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére.
Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.
9.26 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont
rendelkezéseit.
10. PANASZKEZELÉS
Szóbeli, írásbeli, személyes panasz
10.1 Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését
észleli, vagy egyéb okból kifogásolja az Szolgáltató eljárását a rendelésével,
vásárlásával, jótállási, kellékszavatossági vagy bármilyen egyéb igényével kapcsolatban,
úgy panaszával a Szolgáltatóhoz fordulhat a 2. fejezetben megnevezett
elérhetőségei bármelyikén.
10.2 A bejelentett szóbeli panaszt haladéktalanul megvizsgálja a Szolgáltató és –
amennyiben lehetséges – intézkedik annak orvoslása érdekében. Ha a Vásárló a panasz
kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása valamilyen okból nem
lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.
10.3 Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezéstől legkésőbb 30 napon belül
írásban (email útján, vagy postai úton), érdemben megválaszolja és az esetleges
elutasító döntését írásban indokolja.
10.4 A személyesen a vásárlók könyvébe írt olyan Vásárlói bejegyzések, panaszok,
amelyek az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgelkapcsolatosak, a fogyasztóvédelmi törvény szerinti írásbeli fogyasztói panasznak
minősülnek. A panaszt a Szolgáltató a bejegyzéstől legkésőbb 30 napon belül írásban
(postai úton), érdemben megválaszolja és az esetleges elutasító döntését írásban
indokolja. A jegyzőkönyvet 3 évig őrzi meg a Szolgáltató, és annak egy példányát a
Vásárlónak átadja.
Fogyasztóvédelmi hatóság
10.5 A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult továbbá a panaszával a lakóhelye
szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. A hatóság a panasszal érintett
vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból vizsgálja. A
fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A kormányhivatalok elérhetőségei az
alábbi linken megtalálhatóak:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Békéltető testület
10.6 Ha a Vásárlónak vásárlásával kapcsolatban esetleg kifogása merül fel, és azt
megkísérelte, de nem tudja a Szolgáltatóval rendezni, úgy az ingyenes eljárást
lefolytató békéltető testülethez is fordulhat.
10.7 Az eljárásra a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető
testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a
békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az
annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó azonban
dönthet úgy, hogy más, azaz nem a lakóhelye/vállalkozás székhelye szerint illetékes
békéltető testület folytassa le az eljárást, azaz a 20 békéltető testület közül
bármelyikhez benyújthatja kérelmét.
10.8 Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Csongrád-Csanád Vármegyei
Békéltető Testület.
10.9 A Békéltető Testületek elérhetőségei az alábbi linken megtalálhatóak:
https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek
Határon átnyúló fogyasztói jogvita
10.10 Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita
esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló az online vásárláshoz
kapcsolódó, határon átnyúló jogvitát elektronikusan rendezni tudja a következő linken
keresztül elérhető online felületen beadott elektronikus panasz útján:
https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home2.show&lng=HU
10.11 A panasz megtételéhez szükséges, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló
beregisztráljon, kitöltse a kérelmet, majd elektronikusan beküldje azt.
10.12 Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online
adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és
kereskedő közötti jogvitákban.Bíróság előtti eljárás
10.13 A Vásárló jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.
11. FELELŐSSÉGI ÉS EGYÉB NYILATKOZATOK
11.1 A weboldalon megjelenített képek, illetve színek illusztrációk, ezért azok a
valóságtól eltérhetnek. A Weboldalon található információk tájékoztató célt szolgálnak,
az információk pontosságáért, teljességéért, az adatbázisban szereplő esetleges
hibákért, elírásokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
11.2 A weboldalon a gyártói tartalmi elemeken (pld.: csomagolás képen) szereplő
információkért a Szolgáltató nem felelős, mivel azokat nem ő helyezte el a Terméken.
11.3 A feltüntetett gyári csomagolásról, dobozról készült képek tájékoztató jellegűek
eltérés itt is lehetséges, mellyel kapcsolatban felelősséget szintén nem vállal a
Szolgáltató, mivel a gyári csomagolás, doboz kinézete változhat, de a feltüntetett
Terméket változatlan formában tartalmazza.
11.4 A Weboldal látogató kötelessége az oldalt felkereshetővé tevő eszközének,
hálózatának és ezeken tárolt adatoknak a megóvása az esetleges illetéktelen
behatolásokkal, adathalászattal és egyéb káros eseményekkel szemben. A Szolgáltató
ezen események kapcsán a felelősségét kizárja.
11.5 A Vásárló kötelessége, hogy a regisztrált fiókjába történő belépéséhez szükséges
adatokat megőrizze és megakadályozza, hogy a belépési adatai, különösen a jelszava
harmadik személy számára hozzáférhetővé váljon. A Szolgáltató a Vásárló fenti
kötelességének a megszegése esetén a felelősségét kizárja.
11.6 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit aktualizálja,
illetve időközönként módosítsa. Ilyen esetekben az ÁSZF módosított változata fog
megjelenni a Weboldalon, de a korábbi verziók letölthetőek maradnak.
11.7 A korlátozottan cselekvőképes, vagy cselekvőképtelen személy (pld.: kiskorú),
csak a törvényes képviselője jóváhagyásával veheti igénybe a Weboldal szolgáltatásait.
A jóváhagyás beszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége. A
Szolgáltatónak nincs rá lehetősége, hogy kiderítse ki van a tranzakciók során a Vásárlói
oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót, illetve törvényes képviselőjét
terheli.
11.8 A Szolgáltató kizárja a felelősségét a Termékek vonatkozásában a nem
rendeltetésszerű használatból eredő károk vonatkozásában. A Szolgáltató kizárja a
felelősségét továbbá a Termék anyagösszetétele miatt fellépő allergiás reakciók
vonatkozásában is. A Vásárlónak kötelessége meggyőződnie a Termékkel
kapcsolatban, hogy fennáll-e valamilyen allergiája az adott összetétel
vonatkozásában. A Szolgáltató a pontos összetétellel kapcsolatban az elérhetőségei
bármelyikén tájékoztatást nyújt.12. SZERZŐI JOG
12.1 A Szolgáltató Weboldala szerzői jogvédelem alatt áll. Minden grafika, elrendezés
vagy szöveg, adat tartalom joga a Szolgáltató tulajdona. Az oldalak tartalmának
bárminemű felhasználása, duplikálása, letöltése, beágyazása csak előzetes, írásbeli
hozzájárulás esetén lehetséges. A jelen ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató kivételt képez
a letöltési és tárolási korlátozás alól.
12.2 A Szolgáltató Weboldalára mutató linket csak előzetes írásbeli engedéllyel
szabad elhelyezni.
12.3 A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére,
különös tekintettel a domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra,
valamint az internetes reklámfelületeire is.
13. ADATVÉDELEM
A Szolgáltatónak a személyes adatok kezelésére vonatkozó Adatvéd