Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A dokumentum letölthető innen PDF formátumban.

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

2. SZOLGÁLTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI, ADATAI

3. RENDELÉS FOLYAMATA

4. SZÁLLÍTÁSI, ÁTVÉTELI MÓDOK

5. FIZETÉSI MÓDOK

6. TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK, ÁRAK

7. ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOG

8. SZAVATOSSÁGI JOGOK

Kellékszavatosság

Termékszavatosság

9. JÓTÁLLÁS

10. PANASZKEZELÉS

Szóbeli, írásbeli, személyes panasz

Fogyasztóvédelmi hatóság

Békéltető testület

Határon átnyúló fogyasztói jogvita

Bíróság előtti eljárás

11. FELELŐSSÉGI ÉS EGYÉB NYILATKOZATOK

12. SZERZŐI JOG

13. ADATVÉDELEM

14. ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA

15. KORÁBBAN KIADOTT ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) Gregus Viktor e.v.

(továbbiakban Szolgáltató) által a https://www.gregusgold.hu című webáruházán

(továbbiakban Weboldalon) keresztül rendelhető minden árucikkre, elektronikus

kereskedelmi szolgáltatásra, kereskedelmi ügyletre (továbbiakban együttesen:

Termékre) vonatkoznak.

1.2 Vásárlónak minősül valamennyi természetes és jogi személy, valamint a jogi

személyiséggel nem rendelkező jogalany. Vásárlónak minősül a Polgári

Törvénykönyvről (továbbiakban Ptk.) szerint meghatározott fogyasztó is.

1.3 Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül

eljáró természetes személy, aki a Szolgáltatóval szerződést köt.

1.4 Vállalkozás a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körébeneljáró személy, aki a Szolgáltatóval szerződést köt. A fogyasztónak nem minősülő

Vásárlókkal létrejövő szerződésre is jelen ÁSZF rendelkezései az alkalmazandók. A

fogyasztónak nem minősülő Vásárlókra viszont nem vonatkoznak azok a

rendelkezések, amelyek a jogszabályok szerint és jelen ÁSZF szerint kifejezetten a

fogyasztókra vonatkoznak.

1.5 A Szolgáltató Weboldalán elérhető Termékek jelen ÁSZF-ben meghatározott

feltételekkel vásárolhatók meg úgy, hogy a Vásárló és a Szolgáltató elektronikus úton

kötik meg a szerződést. A Vásárló a Weboldal használatával, vásárlással, illetve a

regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben

foglalt rendelkezéseket. Ha a Vásárló nem fogadja el az ÁSZF-et, úgy a Webáruházban

a vásárlás folyamatát nem tudja befejezni.

1.5 A Szolgáltató fenntartja a jogát arra, hogy a jelen ÁSZF-et módosítsa vagy

kiegészítse. A módosításokat, kiegészítéseket a Weboldalán teszi elérhetővé. Az ÁSZF

bármely változása nem alkalmazható azon megrendelések során létrejövő

szerződésekre, amelyek során az ÁSZF módosítása vagy kiegészítése hatálybalépése

előtt adta le a Vásárló a megrendelését, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően

rendelkezik.

1.6 A jelen ÁSZF-et és módosításait a Weboldalon a Szolgáltató közzéteszi letölthető

és megtekinthető „.PDF” formátumban annak érdekében, hogy a Vásárló utólag is

hozzáférhessen az általa megkötött szerződésre vonatkozó feltételekhez.

1.7 A Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésre a magyar jog az irányadó.

1.8 A Szolgáltató nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex

rendelkezéseinek.

1.9 Az ÁSZF alapján létrejövő elektronikus úton kötött szerződés magyar nyelven jön

létre és nem minősül írásba foglalt szerződésnek. Utólag nem hozzáférhető és nem

kerül iktatásra. Bármilyen tájékoztatási, ügyintézési, vagy szavatossági eljárás nyelve a

magyar.

1.10 A jelen ÁSZF-et és módosításait a Weboldalon a Szolgáltató közzéteszi letölthető

és megtekinthető „.PDF” formátumban annak érdekében, hogy a Vásárló utólag is

hozzáférhessen az általa megkötött szerződésre vonatkozó feltételekhez.

2. SZOLGÁLTATÓ ELÉRHETŐSÉGEI, ADATAI

neve: Gregus Viktor e.v.

székhelye: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca 46/A

postai levélcíme: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca 46/A

elektronikus elérhetősége (email címe): info@gregusgold.hu

telefonszáma: +36702980888

cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 54250336

adószáma: 55553577126

tárhely-Szolgáltató neve: InfoNetfort Kft.

tárhely-Szolgáltató székhelye: 7900 Szigetvár, Szent István ltp 17.IV/25.

tárhely-Szolgáltató elektronikus elérhetősége: kapcsolat@netfort.hu

Ügyfélszolgálatunk telefonon az alábbi időszakokban érhető el:

Hétfőtől péntekig: 8:00 - 18:00

Ünnepnapokon (január 1., március 15., nagypéntek, húsvéthétfő, május 1.,

pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25-26.) az

ügyfélszolgálat nem elérhető.

3. RENDELÉS FOLYAMATA

Bevásárlókosár

3.1 A Vásárló úgy tud vásárolni a Weboldalról, hogy a kosárba helyezi a kiválasztott

Terméket, amennyiben elérhető beállítja a darabszámát, színét és a pénztár oldalon az

adataival kitölti a megrendelőlapot a pénztár oldalon, kiválasztja a szállítási, fizetési

módot és a vásárlást véglegesíti a lentebb részletezettek szerint.

3.2 Amennyiben online fizetési módot választott a Vásárló, a rendelés

véglegesítéséhez szükséges továbbá a vételár kiegyenlítése is. Nem minősül

előlegfizetésnek, ha a Vásárló saját döntése alapján előbb fizeti ki a vételárat, mint a

teljesítési időpont, vagyis az az időpont, amikor a Vásárló átveszi a megrendelt

Terméket.

3.3 Egy Termék megvásárlásához nem szükséges a Vásárlónak regisztrálnia, de a

vásárlás során meg kell adnia az alábbi adatait: teljes név, lakcím, email elérhetőség és

telefonszám, számlázási adatoknál a teljes nevét, lakcímét cég esetén cégnevét,

székhelyét, adószámát. Az adatok megadása nélkül a Vásárló nem tud vásárlást

kezdeményezni az Weboldalról.

A rendelési adatok

3.4 Mielőtt a Vásárló véglegesíti és elküldi a rendelést, lehetősége van ellenőrizni a

korábban beírt adatokat a pénztár oldalon. Ha valamilyen elírást talál, még a

megrendelés elküldése előtt lehetősége van módosítani az adatokat.

3.5 A megrendelés során, a rendelési felületen a Vásárlónak bármikor lehetősége

van a tévesen beírt adatokat kijavítania. Az adatbeviteli hibák azonosításához és

kijavításához biztosított eszközök:

3.6 A számlázási adatok, szállítási cím módosítása akként lehetséges, hogy

egyszerűen átírja a Vásárló a felületen az adatokat. A kosárban lévő Termékek

eltávolíthatók vagy darabszámuk módosítható a kosár oldalra történő visszalépéssel a

darabszámra, vagy a kuka ikonra történő kattintással.

3.7 A rendelés leadását követően felfedezett hibáról a Vásárló értesítheti a

Szolgáltatót a Weboldalon közzétett elérhetőségek egyikén, mely elérhetőségeket

https://www.gregusgold.hu/kapcsolat/ oldalon találja meg. Ha a Vásárló nem értesíti a

Szolgáltatót az elírásról, az ebből eredő következményekért a Vásárló felel.3.8 A Weboldalon rendelést leadni az Adatkezelési Tájékoztató és jelen ÁSZF

megismerése és elfogadása után lehetséges. A dokumentumok elfogadása az erre

szolgáló checkbox kitöltésével lehetséges. A rendelés véglegesítésével a Vásárló

elismeri, hogy megismerte és elfogadta az Adatvédelmi Szabályzat és jelen ÁSZF

rendelkezéseit a rendelésének véglegesítésekor hatályos állapotuk szerint.

3.9 Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató a rájuk mutató linkre történő kattintással

nyitható meg és tekinthető meg, illetve lehetősége van a Vásárlónak

dokumentumokat PDF formátumban letölteni.

3.10 Ha egy Termék nincs készleten és nem rendelhető, ez az adott Terméknél ki van

írva és a kosárba helyezést a Weboldal nem engedi. Ha a Termék újra elérhetővé válik,

a Szolgáltató a Weboldalon feloldja a Termék korlátozását.

3.11 Miután a Vásárló véglegesítette és leadta a rendelését, utána már a vásárolt

Terméket és a rendelés adatait nem változtathatja meg. Adatelírás esetén a fentebb

leírt módokon viszont lehetősége van a Vásárlónak az elírást jelezni a Szolgáltató felé.

A rendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte

3.12 A Vásárló megrendelésének a Szolgáltatóhoz történő megérkezése ajánlati

kötöttséget eredményez a Vásárló része, de ez a szerződés létrejöttét nem

eredményezi automatikusan.

3.13 A Vásárló megrendelésének a megérkezését követően a Szolgáltató

automatikusan generált emailben (a megrendelés leadását követő 1. emailben) egy

visszaigazolást küld a megrendelés beérkezéséről legkésőbb a rendelés elküldését

követő 48 órán belül a Vásárló megadott emailcímére. Ez az 1. visszaigazolás még nem

jelenti a Vásárló ajánlatának az elfogadását. Ha a megrendelés beérkezésének a

visszaigazolása nem érkezik meg a Vásárlóhoz 48 órán belül, akkor a Vásárló mentesül

az ajánlati kötöttsége alól.

3.14 A Vásárló és a Szolgáltató között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló a

megrendelés visszaigazolását (a megrendelés leadását követő 2. emailben) az

emailcímére megkapja. A létrejövő szerződés elektronikus úton megkötött

szerződésnek minősül.

3.15 Szolgáltató kizárja a felelősségét abban az esetben, ha a megrendelés

visszaigazolása azért nem érkezik meg határidőben, mert Vásárló rossz e-mail címet

adott meg a rendelése során, a fiókjához tartozó tárhely megtelt, vagy egyéb a Vásárló

oldalán fellépő ok miatt nem tudja fogadni a visszaigazoló email üzenetet.

Szállítás

3.16 A Vásárlónak meg kell adnia a rendelés során többek között a szállításhoz

szükséges elérhetőségeit (teljes nevét, telefonszámát, emailcímét és a szállítási címet).

A Vásárlónak kötelessége olyan szállítási címet megadnia, amelyen a Vásárló, illetve a

Termék átvételére jogosult személy elérhető, illetve a Termék - figyelembe véve a

méretét is – biztonságos átvétele biztosított.3.17 A Vásárló általa megadott szállítási adatok az Adatkezelési Tájékoztatónak

megfelelően – a kiszállítás teljesítése céljából – továbbításra kerül a szállítást végző

partner részére.

3.18 A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt Terméket a Vásárló

által rögzített szállítási címre eljuttatja. A Szolgáltató biztosítja a Termék megfelelő

csomagolását. A Szolgáltató kizárólag Magyarország területére vállalja a szállítást és

kizárólag 1 megadott címre.

3.19 A Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható

időpontjáról. A szállítás várható időpontjával kapcsolatos információk tájékoztató

jellegűek, ezért a szerződés részévé nem válnak. A Szolgáltató kizárja a kártérítési

felelősségét a szállítási idő módosulásából eredő következményekért.

3.20 Amennyiben a megrendelt Termék a Szolgáltató raktárában elérhető, a szállítási

határidő a megrendelés visszaigazolásának a Vásárló email címére történő

megérkezésétől számítva rendszerint 2-5 munkanap. A szállítási határidővel

kapcsolatos információ szintén tájékoztató jellegű, ezért a szerződés részévé nem válik.

Kivételes esetekben, vagy ha a Termék nincs készleten, a szállítási határidő

meghosszabbodhat. Ilyen körülményről a Vásárló tájékoztatást kap. A Szolgáltató

kizárja a kártérítési felelősségét a szállítási határidő módosulásából eredő

következményekért.

3.21 A munkaszüneti napokon és minden év december 24-én és 31-én a Vásárló a

Weboldalon a rendelését leadhatja, azonban a Szolgáltató az áru összekészítését,

feladását és kiszállítását ezeken a napokon nem teljesíti.

3.22 A Vásárló a kézbesítést végző futár jelenlétében köteles leellenőrizni a

csomagolás sértetlenségét. Ha észleli, hogy a csomagolás sérült, kérnie kell a

kiszállítást végző futárnál a jegyzőkönyv felvételét és abban a sérülést rögzíteni. A

jegyzőkönyv felvétele után a sérült csomagot a Vásárlónak nem kötelessége átvenni,

azt a futárral visszaküldheti.

3.23 Ha a csomagok darabszámát és a csomagolás állapotát a Vásárló rendben találja,

akkor a kézbesítőnél aláírásával igazolja ezeknek a tényét és a csomag átvételét.

3.24 A Vásárló köteles a kézbesítést, átvételt követően a rendelt Terméket mennyiségi

és minőségi szempontból is leellenőrizni. Köteles meggyőződni arról, hogy a Termék

azonos-e a rendelésben rögzített és visszaigazolt Termékkel, valamint, hogy a Termék a

rendelt mennyiségben érkezett-e meg. Ha a Vásárlónak mennyiségi, vagy minőségi

kifogása van, a kifogását haladéktalanul be kell jelentenie a Szolgáltató elérhetőségei

egyikén. Bejelentést követően a Szolgáltató haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a

Vásárlóval és mennyiségi kifogás esetén díjmentesen kiszállítja a fennmaradt, de

korábban megrendelt Terméket.

4. SZÁLLÍTÁSI, ÁTVÉTELI MÓDOK

a/ Házhozszállítás, csomagpont, csomagautomata

4.1 A házhozszállítást a Szolgáltató a Vásárló által megadott címen lévő 1. zárhatóajtóig vállalja. A szállítási díj a megrendelési folyamat végén az összegzésnél, minden

esetben feltüntetésre kerül.

4.2 A csomag várhatóan munkanapokon 8:00 és 16:30 között kerül kiszállításra. A

csomag átadását követően a futárszolgálat közli a Vásárlóval a szállítás várható

időpontját. Házhozszállítás esetén a futárszolgálat kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését.

4.3 Házhozszállítási díj: bruttó 2500,- Ft.,

csomagpontra, csomagautomatába történő szállítás díja bruttó1700,- Ft.

4.4 Utánvétes, vagyis az átvételkor történő fizetési lehetőség nincs.

4.5 A szállítást az alábbi futárszolgálatok végzik:

Magyar Posta Zrt. - MPL (Magyar Posta Logisztika)

ügyfélszolgálat: +3613337777

Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00

Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.

Csomagkövetés: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

5. FIZETÉSI MÓDOK

Bankkártyás fizetés

5.1 A Weboldalon a bankkártyás fizetési tranzakciót az OTP Mobil Kft. biztosítja.

5.2 A Vásárló a vásárlás leadásával egyidejűleg tudomásul veszi, hogy a

Szolgáltató/Adatkezelő (Gregus Viktor e.v., székhelye: 6791 Szeged, Sztriha Kálmán utca

46/A) által a Weboldal felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra

kerülnek az OTP Mobil Kft., mint Adatfeldolgozó részére. Az Adatkezelő által

továbbított adatok köre az alábbi: Vásárló neve (vezetéknév és keresztnév), lakcíme

(szállítási címe), telefonszáma, számlázási neve, számlázási címe, email címe. Az

Adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay

Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:

https://simplepay.hu/vasarlo-aff/

Átutalással történő fizetés

5.3 Az átutalást a Vásárló a 11773353-91328250 számú bankszámlánkra tudja

teljesíteni. A közlemény rovatba fel kell tüntetnie a rendelési számot.

5.4 Az átutalással kapcsolatban, a saját bankjánál felmerülő költség a Vásárlót

terheli. Ilyen költség lehet például a tranzakciós illeték, külföldi átutalás díja, banki

készpénzbefizetés díja, devizaárfolyamból eredő díj.

5.5 Átutalással történő fizetés esetén a Szolgáltató az összeg beérkezése után adja át

kiszállításra a Terméket. Az átutalás során fizetendő összegnek a megrendelés

visszaigazolását tartalmazó email üzenet megérkezését követően 3 napon belül meg

kell érkeznie a Szolgáltató bankszámlájára. Ha az összeg nem érkezik meg a fenti időnbelül, a Szolgáltató elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló az esetlegesen

kifizetett összeget az eredeti fizetés formájában visszakapja. A Vásárló és a Szolgáltató

eltérő visszafizetési módban is megállapodhatnak, mellyel kapcsolatban a Vásárlót

semmilyen plusz díj nem terhelheti.

Készpénzzel történő fizetés

5.6 Készpénzes vásárlás választása esetén az eladó OTP Banknál vezetett 11773353-

91328250 számú bankszámlájára történő bankfióki befizetéssel tudja teljesíteni. A közlemény

rovatba fel kell tüntetni a rendelési számot.

5.7 A Szolgáltató az összeg beérkezése után adja át kiszállításra a Terméket. Az átutalás során

fizetendő összegnek a megrendelés visszaigazolását tartalmazó email üzenet megérkezését

követően 3 napon belül meg kell érkeznie a Szolgáltató bankszámlájára. Ha az összeg nem

érkezik meg a fenti időn

belül, a Szolgáltató elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a Vásárló az esetlegesen

kifizetett összeget az előre leegyeztetett fizetés formájában visszakapja.

TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK, ÁRAK

Termékek

6.1 A Weboldalon megtalálható Termékek kizárólag a webes felületről rendelhetőek

meg. Telefonos, email útján történő rendelés jelenleg nem lehetséges.

6.2 A Termékek kereskedelmi újra, illetve tovább értékesítését a Szolgáltató nem

engedélyezi. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan

szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi

újra-, illetve tovább értékesítés céljából történt az ajánlattétel.

Termékjellemzők, Árak

6.3 A Weboldalon elérhető a Termék neve, mérete, eladási ára, tulajdonságai és

amennyiben a Termék jellemzői lehetővé teszik, úgy a róla készült fénykép is. Bizonyos

Termékek esetén az eladási ár függ a választott termék méretétől, így a pontos ár a

választott méret feltüntetése után válik elérhetővé.

6.4 A Weboldalon található elérhetőségeken vagy az űrlapon keresztül lehetőség

van egyedi, vagyis a webáruházba nem elérhető Termék rendelésére is. Egyedi

rendelési igény beérkezését egy egyeztetés követi, ahol a tervezés előtt a Vásárló és a

Szolgáltató megállapodnak részletekben. A tervezés 3D megjelenítéssel történik, de a

tervezés megkezdése előtt a megállapodott vételár 15%-át előlegként a Vásárlónak el

kell utalnia a Szolgáltató bankszámlájára. A fennmaradó 85%-ot a Termék elkészülése

után kell megfizetnie a Vásárlónak. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a postázás csak a

teljes vételár kiegyenlítése után történik meg.

6.5 A megjelenített árak forintban értendők és áfát nem tartalmaznak, mivel a

Szolgáltató áfa mentes adózó. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással és a

fizetéssel kapcsolatos díjakat. Ez utóbbiakról a Vásárló a megrendelés folyamata során,

vagy jelen ÁSZF-ben kap tájékoztatást. Csomagolási díj csak akkor kerül felszámításra,ha a Vásárló speciális (például díszített) csomagolást kér.

6.6 Az árcsökkenés (akció) esetén a csökkentett ár mellett a Szolgáltató feltünteti a

csökkentést megelőzően alkalmazott árat és az árcsökkenés időtartamát.

6.7 A rendelhető Termékek vonatkozásában az árváltoztatás jogát a Szolgáltató

fenntartja.

Hibás, téves ár feltüntetése

6.8 Ha a Szolgáltató minden igyekezete és körültekintése ellenére hibás árat tüntet

fel a Weboldalon, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibásan, vagy tévesen

feltüntetett áron szállítani, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a helyes, kijavított áron

történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

6.9 Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólag: a nyilvánvalóan téves, irreális

ár, ami az érintett Termék/szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült

piaci árától jelentősen eltér, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1”

Ft-os ár, valamint az egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.

Tulajdonjog

6.10 A kiszállított Termék a Szolgáltató tulajdonában marad mindaddig, amíg a

vételár- fizetés teljes egészében meg nem történik, egyéb esetben a Termék

tulajdonjoga átadásakor száll át a Vásárlóra, amennyiben a Vásárló a Termék vételárát

hiánytalanul megfizette.

Számlázás

6.11 Az Szolgáltató számlát bocsát ki a Vásárló részére a rendelése során. A Vásárló

kötelessége a számla kibocsátásához szükséges minden adatot és információt

megadnia a vásárláskor. A Vásárló felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához

minden, rá vonatkozó adatot a valóságnak megfelelően adjon meg. Ennek

elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás adat megadása esetén a Szolgáltató nem

kötelezhető új számla kiállítására. Amennyiben a kiállított számla jövedéki Terméket

tartalmaz, továbbértékesítés esetén a jövedéki Termék származásának igazolására

nem alkalmas.

6.12 A Szolgáltató a számlát elektronikus úton továbbítja a Vásárló részére email

üzenetben.

Adatpontosság

6.13 A Vásárlónak a rendelés során saját, valós adatait kell megadja meg. A

Szolgáltató kizárja felelősségét a valótlan, hibás adatok megadásával összefüggésben

esetlegesen keletkező hiba, kár, szállítási késedelem, vagy sikertelen szállítás

vonatkozásában.

6.14 A fiókból leadott megrendelésért és az ahhoz kapcsolódó tevékenységért a fiók

tulajdonosa felel, a Szolgáltató e tekintetben a felelősségét kizárja.7. ELÁLLÁSI, FELMONDÁSI JOG

7.1 A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a

szerződéstől az alábbiak szerint. Ebben a fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak

minősülő Vásárlót kell érteni.

7.2 A Vásárló az indokolás nélkül elállási jogát,

a) az árunak,

b) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban

történik, az utoljára szolgáltatott árunak,

c) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy

darabnak,

d) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első

szolgáltatásnak,

az általa, vagy a Termék átvételére megjelölt személy (a fuvarozótól eltérő harmadik

személy) általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

7.3 A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének

napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

7.4 A Vásárlót a szerződés megkötése előtt is megilleti az ajánlat visszavonásának

joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttségét megszünteti.

7.5 Az elállást telefonon, a Weboldalon elérhető kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül,

postai levélben, vagy email üzenetben jelezheti a Szolgáltatónak. Az elérhetőségek

részletes adatai jelen ÁSZF „Szolgáltató elérhetőségei, adatai” című 2. fejezetben

találhatóak.

7.6 Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mailen, kapcsolati

űrlapon keresztül történő közlés esetén az e-mail, illetve az űrlapon beküldött üzenet

megérkezésének időpontját, telefonon történő jelzés esetén pedig a jelzés időpontját

veszi figyelembe a határidő számítás szempontjából a Szolgáltató. A postai levelet

legalább ajánlott küldeményként kell postára adni annak érdekében, hogy hitelt

érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Az elállásnak a Weboldalon található

kapcsolatfelvételi űrlapon, vagy emailben történő közlését követően a Szolgáltató

email üzenetben haladéktalanul visszaigazolja a nyilatkozat megérkezését.

7.7 Határidőben érvényesítettnek kell tekinteni az elállást, ha a Vásárló az elállást

tartalmazó nyilatkozatát az elállásra nyitva álló időszak (14 nap) alatt elküldi, feladja a

Szolgáltatónak címezve.

7.8 Az elállási jogot a Vásárló erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján, vagy

jelen ÁSZF 14. fejezetében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. A

nyilatkozat-minta megegyezik a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések

részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletben található

nyilatkozat-mintával.7.9 Ha a Vásárló él a fenti elállási jogával köteles a Terméket haladéktalanul

(indokolatlan késedelem nélkül), de legkésőbb az elállásnak a közlésétől számított 14

napon belül visszajuttatni a Szolgáltató címére. A visszaküldés határidőben

teljesítettnek minősül akkor is, ha a Vásárló a Terméket a 14 napos határidő lejárta előtt

elküldi, feladja. A Termék visszaküldésének költségét elállás esetén a Vásárló viseli. Ha a

Vásárló utánvéttel adja fel a csomagot a Szolgáltatónak, akkor a Szolgáltató nem

köteles átvenni a csomagot. A visszaküldés költségén kívül - az elállással kapcsolatban

- a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

7.10 A Vásárló visszaküldés esetén köteles az 50.000,- Ft feletti eladási árú Terméket

értékbiztosítás többletszolgáltatással feladnia. Amennyiben a biztosítást nem

rendeli meg a feladáskor, úgy a Termék sérüléséből eredő kár a Vásárlót terheli. Ha a

Vásárló a fentiek ellenére nem értékbiztosítással adja fel a csomagot a Szolgáltatónak,

akkor a Szolgáltató nem köteles átvenni a csomagot.

7.11 Ha a Vásárló él a fenti elállási jogával és Terméket visszaszolgáltatja a

Szolgáltatóhoz, vagy a feladás tényét kétséget kizáróan igazolja a Szolgáltató felé,

akkor a Szolgáltató a teljes vételárat, valamint ha felszámításra került az összekészítés

és szállítás díját, illetve a tárolási díjat haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül

visszatéríti. A Szolgáltató a visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési

móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a

Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből

adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

7.12 Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól

eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő

többletköltségeket. A Vásárló köteles a 7.10. pont szerinti értékbiztosítás

többletszolgáltatással feladott csomag esetén is a legkevésbé költséges, szokásos

fuvarozási módot választania.

7.13 Ha a Vásárló csak részben áll el a szerződéstől, vagyis nem minden megrendelt

Termék esetében él az elállási jogával, akkor a Szolgáltató csak a visszaszolgáltatott

Termék vételárát téríti vissza. Azt a szállítási díjat, vagy az esetlegesen felszámított

összekészítési, tárolási díjat nem téríti vissza a Szolgáltató, ami az elállással nem

érintett Termék vonatkozásában merült fel.

7.14 A Vásárló csak a megvásárolt Termék jellegének, tulajdonságainak és

működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból

eredő értékcsökkenésért felel. Ilyen esetben a Szolgáltató jogosult egyoldalúan

beszámítani a Termék értékcsökkenéséből adódó kártérítési követelését a Vásárló

vételár visszakövetelési követelésével szemben. Az értékcsökkenés nagysága az

elállással érintett Termék jellege, vételára, valamint a használatból eredő elhasználódás

mértéke alapján kerül megállapításra.

7.15 Ha a Szolgáltató a Vásárló elállási, felmondási jogának gyakorlására vonatkozó

tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget a fenti 14 napos elállási határidő 12

hónappal meghosszabbodik. Ha a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon

belül a Szolgáltató megadja a Vásárlónak a tájékoztatást, az elállásra vagy a

felmondásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.Elállási jog korlátai

7.16 Figyelem! Elállási jog nem illeti meg a Vásárlót olyan nem előre gyártott

Termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére

állítottak elő, vagy olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló

személyére szabtak. Ide tartozik különösen az egyedi megrendelés alapján

készített Termék. Az ilyen Termék esetén az aranyba öntést követően nincs

lehetőség elállásra.

8. SZAVATOSSÁGI JOGOK

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

8.1 A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben

kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a kellékszavatossági igényét?

8.2 A fogyasztónak minősülő Vásárló a Termék átvételének az időpontjától

számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a

termékhibákért, melyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. A teljesítés

(Termék átadása) időpontjától 2 éves határidő leteltét követően a kellékszavatossági

jogait a fogyasztónak minősülő Vásárló már nem tudja érvényesíteni. A fogyasztónak

minősülő Vásárló a használt Termék átvételének az időpontjától számított 1 éves

elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a Termékhibákért,

melyek a Termék átadása időpontjában már léteztek. A teljesítés (használt Termék

átadása) időpontjától 1 éves határidő leteltét követően a kellékszavatossági jogait a

Vásárló már tudja érvényesíteni.

8.3 A nem fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a

Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényét a teljesítés időpontjától számított 1

éves elévülési határidő alatt érvényesítheti.

8.4 Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a

Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A Termék kicseréléssel vagy

a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

8.5 A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni a

Szolgáltatóval. A fogyasztónak minősülő Vásárló esetében a hiba felfedezésétől

számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A

közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a kellékszavatossági igénye alapján?

8.6 A Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a

Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más

igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel, vagy ésszerűtlen

nehézséggel járna.8.7 Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árleszállítást) vagy a hibát a

Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy –

végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

8.8 Az előző bekezdésben részletezett szavatossági jogokat akkor érvényesítheti a

Vásárló,

a) ha a Szolgáltató a kijavítást, illetve a kicserélést - megfelelő határidőn belül - nem

vállalta, vagy elvállalta, de részben vagy egészben nem teljesítette a saját

költségén történő visszavételi kötelezettségét, vagy

b) ha a Szolgáltató ezeknek a szavatossági igényeknek megfelelő határidőn belül, a

Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni különösen akkor, ha ismételt hiba

merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a Termék

szerződésszerűvé tételét, vagy

c) ha a Vásárló a Szolgáltató általi kijavításhoz és kicseréléshez fűződő

érdekmúlását bizonyítja.

8.9 A kijavítást vagy kicserélést – a Termék tulajdonságaira és a Vásárló által

elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit

kímélve kell elvégezni.

8.10 A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az

áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a

Szolgáltató okot adott.

8.11 A fogyasztónak minősülő Vásárló a kellékszavatossági jogai keretében az ingó

dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális

szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés esetén a hibát maga nem javíthatja ki,

illetve mással sem javíttathatja ki.

8.12 Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, melynek bizonyítása a

Szolgáltató kötelezettsége.

8.13 A hibás Termékkel kapcsolatos kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével

kapcsolatos költségeket a Szolgáltató viseli. A Szolgáltató ennek keretében a saját

költségén biztosítja a kicserélt Termék visszavételét, az esetleges anyag-, munka- és

továbbítási költségeket, valamint a szavatossági igény gyakorlásával összefüggésben a

Vásárlónál felmerülő költségeket is.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

8.14 A kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlése és a Termék

rendelkezésre bocsátása mellett a Vásárlónak igazolnia kell, hogy a Terméket a

Szolgáltatótól vásárolta. Ezt számla vagy a rendelési igazolás bemutatásával tudja

megtenni.

8.15 A kellékszavatossági jog érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bebizonyítania,hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában a Termékben már benne volt. Fogyasztónak

minősülő Vásárló esetén a teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény

érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a

Terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított egy 1 év eltelte után

azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés

időpontjában is megvolt.

8.16 Figyelem! Olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Vásárló

utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan

Termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak kicserélési

jogot nem lehet érvényesíteni. Ide tartozik különösen az egyedi megrendelés

alapján készített Termék.

8.17 Kellékszavatossági jog nem érvényesíthető abban az esetben, ha a termék hibája,

a Termék átadása időpontjában még nem létezett. Kellékszavatossági jog nem

érvényesíthető különösen – de nem kizárólag - abban az esetben sem, ha

-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,

gyógyvíz) okozta,

-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, például

súlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,

-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,

-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem

rendeltetésszerű használat eredménye.

8.18 A Termék Szolgáltató által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának

a feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog

érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Szolgáltató

valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően - személyesen szállítsa a

Szolgáltató székhelyére a Terméket, vagy postai úton visszaküldje a terméket a

Szolgáltató székhelyére.

8.19 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató 3

munkanapon belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat

eredményét. A vizsgálat eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott

email elérhetőségen vagy telefonon.

8.20 Amennyiben a Termék javítása a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást -

amennyiben a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket

visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés

költsége a Szolgáltatót terheli.

8.21 Amennyiben a Termék javítása nem a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást

előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére.

Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.

8.22 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont

rendelkezéseit.

TermékszavatosságMilyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

8.23 A Termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – az

előző fejezetben meghatározott kellékszavatossági jogot vagy jelen fejezetben

részletezett termékszavatossági igényt érvényesíthet a Termék gyártójával szemben. A

termékszavatosság című fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak minősülő

Vásárlót kell érteni.

8.24 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt

egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló. Termékszavatossági

igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve

kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben

érvényesítheti. Gyártónak minősül a Termék előállítója, vagy forgalmazója.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót a termékszavatossági igénye alapján?

8.25 Termékszavatossági igényként a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag a hibás

Termék kijavítását vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó

érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a Termék hibásnak?

8.26 A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt

forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a

gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló a termékszavatossági igényét?

8.27 A gyártóval szemben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termékszavatossági

igényét az adott Termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül

érvényesítheti. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezése után késedelem

nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon

belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből

eredő kárért a fogyasztó felelős.

Milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét a Vásárló?

8.28 A Termék hibáját – vagyis, hogy a Termék nem felelt meg a gyártó által történt

forgalomba hozatal időpontjában hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem

rendelkezett a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal - a Vásárlónak

kell bizonyítania.

8.29 A gyártó mentesül Termékszavatossági kötelezettsége alól ha bizonyítja, hogy a

Termék hibájának oka az általa történt forgalomba hozatal időpontja után keletkezett,

vagyis részéről hibás forgalomba hozatal nem történt. A Termék hibája későbbi

eredetű, ha például a forgalomba hozatal utáni fuvarozás, raktározás, forgalmazás

során keletkezett, ilyen esetben a gyártót Termékszavatosság nem terheli, mert

hibátlan Terméket hozott forgalomba.

8.30 A gyártó mentesül továbbá akkor is, ha a Terméket nem üzleti tevékenységekörében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika

állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a Termék

hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a

mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.

8.31 Termékszavatossági jog nem érvényesíthető különösen – de nem kizárólag -

abban az esetben sem, ha

-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,

gyógyvíz) okozta,

-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, például

súlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,

-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,

-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem

rendeltetésszerű használat eredménye.

8.32 A Termék Gyártó által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának a

feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog

érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Gyártó

valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően postai úton visszaküldje a

terméket a Gyártó székhelyére.

8.33 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Gyártóhoz, a Gyártó 3 munkanapon

belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat eredményét. A vizsgálat

eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott email elérhetőségen vagy

telefonon.

8.34 Amennyiben a Termék javítása a Gyártó kötelessége, úgy a javítást - amennyiben

a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja

a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a

Szolgáltatót terheli.

8.35 Amennyiben a Termék javítása nem a Gyártó kötelessége, úgy a javítást előzetes

egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az

esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.

8.36 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont

rendelkezéseit.

9. JÓTÁLLÁS

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági, jótállási jogával?

9.1 Hibás teljesítés esetén a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)

és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltatót a fogyasztói szerződés

keretében értékesített, a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási

cikkekre (a továbbiakban Termékekre) vonatkozásában jogszabályon alapuló jótállási

kötelezettség terheli. A jótállás című fejezetben említett Vásárlón a fogyasztónak

minősülő Vásárlót kell érteni.

9.2 A Szolgáltató által értékesített Termékek esetében a fogyasztónak minősülőVásárló minden olyan Termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet

kap.

Milyen határidőn belül illetik meg a jótállási jogok a fogyasztónak minősülő

Vásárlót?

9.3 A Kormányrendelet szerint a kötelező jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két 2 év,

b) 250 000 forint eladási ár fölött három 3 év.

9.3 A 10.000 forintot el nem érő fogyasztási cikkre nem vonatkozik jótállási

kötelezettség. Eladási ár alatt az adott Termék bruttó fogyasztói árát kell figyelembe

venni.

9.4 A jótállás időtartama a Terméknek a Vásárló részére történő átadásával, vagy ha

az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés

napjával kezdődik.

9.5 Ha a Vásárló az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe a Terméket,

akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

9.6 A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a

javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási

cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

9.7 A Termék cseréje esetén a jótállási idő a kicserélt Termékre újra kezdődik.

Milyen jótállási jogok illetik meg a fogyasztónak minősülő Vásárlót?

9.8 A jótállási időtartam alatt ha a Termék első alkalommal történő javítása során

megállapítást nyer, hogy a Termék nem javítható - a Vásárló eltérő rendelkezése

hiányában - a Terméket nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató.

9.9 Ha a jótállási időtartam alatt a Termék 3 alkalommal történő kijavítását

követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában -, valamint

ha a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Vásárló nem igényli a vételár arányos

leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a Terméket a Szolgáltató költségére kijavítani

vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a Terméket 8 napon belül kicserélni.

9.10 A kijavítást vagy kicserélést – a Termék tulajdonságaira és a Vásárló által

elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit

kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy

kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze, azonban előfordulhat, hogy minden

törekvése ellenére a 15 napos határidőt nem tudja tartani. Ha 15 napon belül nem

javítható a Termék, akkor erről a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a fogyasztót.

9.11 Ha a Termék kijavítására a kijavítási igénynek a Szolgáltató felé történő

közlésétől számított 30. napig nem kerül sor,

- a Vásárló eltérő rendelkezésehiányában – a Szolgáltató Terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét

követő 8 napon belül kicseréli.

9.12 Ha a Vásárló a Termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)

számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem

hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan

többletköltségre, hanem köteles a Terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a

rendeltetésszerű használatot akadályozza.

9.13 Ha a Termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a fogyasztó

által bemutatott, a Termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az

általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán -

feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

9.14 A vételár megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló

törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárral megegyező

összeg kerül visszatérítésre.

9.15 A kötelező jótállás alá tartozó Termék esetében a jótállási igény érvényesítésének

nem feltétele a csomagolás megőrzése.

9.16 Javítás esetén csak új alkatrész szerelhető be.

9.17 A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót

terhelik.

9.18 A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési

eszközön kézi csomagként nem szállítható Terméket az üzemeltetés helyén kell

megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és

felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató gondoskodik, vagy - a

javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a

javítószolgálat gondoskodik.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

9.19 A jótállás időtartama alatt a Szolgáltató a felelőssége alól csak akkor mentesül,

ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

9.20 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve

termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem

érvényesíthet a Vásárló, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok a

kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.21 Jótállás nem érvényesíthető abban az esetben, ha a termék hibája, a Termék

átadása időpontjában még nem létezett. Kellékszavatossági jog nem érvényesíthető

különösen – de nem kizárólag - abban az esetben sem, ha

-a termék elszíneződését külső behatás (például vegyszer, kozmetikai szerek,

gyógyvíz) okozta,

-a Vásárló oldalán meglévő ok miatt szükséges a méretváltoztatás, példáulsúlycsökkenés, súlygyarapodás miatt,

-a termék kopása, sérülése a használat miatt jelentkezik,

-a termék károsodása (például a foglalt kilazulása, roncsolódás) a nem

rendeltetésszerű használat eredménye.

9.22 A Termék Szolgáltató által történő megvizsgálása nélkülözhetetlen a hiba okának

a feltárása és a javítás lehetőségeinek a felderítése érdekében, így a fenti jog

érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló – legalább 3 nappal korábban a Szolgáltató

valamely elérhetőségei egyikén történő egyeztetést követően postai úton visszaküldje a

terméket a Szolgáltató székhelyére.

9.23 Azt követően, hogy a Termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató 3

munkanapon belül megvizsgálja a terméket és dokumentálja a vizsgálat

eredményét. A vizsgálat eredményéről haladéktalanul értesíti a Vásárlót a megadott

email elérhetőségen vagy telefonon.

9.24 Amennyiben a Termék javítása a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást -

amennyiben a termék javítható - előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket

visszajuttatja a Vásárló címére. Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés

költsége a Szolgáltatót terheli.

9.25 Amennyiben a Termék javítása nem a Szolgáltató kötelessége, úgy a javítást

előzetes egyeztetést követően elvégzi és a Terméket visszajuttatja a Vásárló címére.

Ebben az esetben a feladás, javítás és visszaküldés költsége a Vásárlót terheli.

9.26 A Vásárló a Termék visszaküldése során köteles betartania a 7.10. és 7.12. pont

rendelkezéseit.

10. PANASZKEZELÉS

Szóbeli, írásbeli, személyes panasz

10.1 Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló fogyasztói jogainak megsértését

észleli, vagy egyéb okból kifogásolja az Szolgáltató eljárását a rendelésével,

vásárlásával, jótállási, kellékszavatossági vagy bármilyen egyéb igényével kapcsolatban,

úgy panaszával a Szolgáltatóhoz fordulhat a 2. fejezetben megnevezett

elérhetőségei bármelyikén.

10.2 A bejelentett szóbeli panaszt haladéktalanul megvizsgálja a Szolgáltató és –

amennyiben lehetséges – intézkedik annak orvoslása érdekében. Ha a Vásárló a panasz

kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása valamilyen okból nem

lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról

haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.

10.3 Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezéstől legkésőbb 30 napon belül

írásban (email útján, vagy postai úton), érdemben megválaszolja és az esetleges

elutasító döntését írásban indokolja.

10.4 A személyesen a vásárlók könyvébe írt olyan Vásárlói bejegyzések, panaszok,

amelyek az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgelkapcsolatosak, a fogyasztóvédelmi törvény szerinti írásbeli fogyasztói panasznak

minősülnek. A panaszt a Szolgáltató a bejegyzéstől legkésőbb 30 napon belül írásban

(postai úton), érdemben megválaszolja és az esetleges elutasító döntését írásban

indokolja. A jegyzőkönyvet 3 évig őrzi meg a Szolgáltató, és annak egy példányát a

Vásárlónak átadja.

Fogyasztóvédelmi hatóság

10.5 A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult továbbá a panaszával a lakóhelye

szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. A hatóság a panasszal érintett

vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból vizsgálja. A

fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A kormányhivatalok elérhetőségei az

alábbi linken megtalálhatóak:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

Békéltető testület

10.6 Ha a Vásárlónak vásárlásával kapcsolatban esetleg kifogása merül fel, és azt

megkísérelte, de nem tudja a Szolgáltatóval rendezni, úgy az ingyenes eljárást

lefolytató békéltető testülethez is fordulhat.

10.7 Az eljárásra a Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető

testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a

békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az

annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó azonban

dönthet úgy, hogy más, azaz nem a lakóhelye/vállalkozás székhelye szerint illetékes

békéltető testület folytassa le az eljárást, azaz a 20 békéltető testület közül

bármelyikhez benyújthatja kérelmét.

10.8 Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Csongrád-Csanád Vármegyei

Békéltető Testület.

10.9 A Békéltető Testületek elérhetőségei az alábbi linken megtalálhatóak:

https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek

Határon átnyúló fogyasztói jogvita

10.10 Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita

esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló az online vásárláshoz

kapcsolódó, határon átnyúló jogvitát elektronikusan rendezni tudja a következő linken

keresztül elérhető online felületen beadott elektronikus panasz útján:

https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home2.show&lng=HU

10.11 A panasz megtételéhez szükséges, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló

beregisztráljon, kitöltse a kérelmet, majd elektronikusan beküldje azt.

10.12 Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online

adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és

kereskedő közötti jogvitákban.Bíróság előtti eljárás

10.13 A Vásárló jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének

bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári

Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.

11. FELELŐSSÉGI ÉS EGYÉB NYILATKOZATOK

11.1 A weboldalon megjelenített képek, illetve színek illusztrációk, ezért azok a

valóságtól eltérhetnek. A Weboldalon található információk tájékoztató célt szolgálnak,

az információk pontosságáért, teljességéért, az adatbázisban szereplő esetleges

hibákért, elírásokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

11.2 A weboldalon a gyártói tartalmi elemeken (pld.: csomagolás képen) szereplő

információkért a Szolgáltató nem felelős, mivel azokat nem ő helyezte el a Terméken.

11.3 A feltüntetett gyári csomagolásról, dobozról készült képek tájékoztató jellegűek

eltérés itt is lehetséges, mellyel kapcsolatban felelősséget szintén nem vállal a

Szolgáltató, mivel a gyári csomagolás, doboz kinézete változhat, de a feltüntetett

Terméket változatlan formában tartalmazza.

11.4 A Weboldal látogató kötelessége az oldalt felkereshetővé tevő eszközének,

hálózatának és ezeken tárolt adatoknak a megóvása az esetleges illetéktelen

behatolásokkal, adathalászattal és egyéb káros eseményekkel szemben. A Szolgáltató

ezen események kapcsán a felelősségét kizárja.

11.5 A Vásárló kötelessége, hogy a regisztrált fiókjába történő belépéséhez szükséges

adatokat megőrizze és megakadályozza, hogy a belépési adatai, különösen a jelszava

harmadik személy számára hozzáférhetővé váljon. A Szolgáltató a Vásárló fenti

kötelességének a megszegése esetén a felelősségét kizárja.

11.6 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit aktualizálja,

illetve időközönként módosítsa. Ilyen esetekben az ÁSZF módosított változata fog

megjelenni a Weboldalon, de a korábbi verziók letölthetőek maradnak.

11.7 A korlátozottan cselekvőképes, vagy cselekvőképtelen személy (pld.: kiskorú),

csak a törvényes képviselője jóváhagyásával veheti igénybe a Weboldal szolgáltatásait.

A jóváhagyás beszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége. A

Szolgáltatónak nincs rá lehetősége, hogy kiderítse ki van a tranzakciók során a Vásárlói

oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót, illetve törvényes képviselőjét

terheli.

11.8 A Szolgáltató kizárja a felelősségét a Termékek vonatkozásában a nem

rendeltetésszerű használatból eredő károk vonatkozásában. A Szolgáltató kizárja a

felelősségét továbbá a Termék anyagösszetétele miatt fellépő allergiás reakciók

vonatkozásában is. A Vásárlónak kötelessége meggyőződnie a Termékkel

kapcsolatban, hogy fennáll-e valamilyen allergiája az adott összetétel

vonatkozásában. A Szolgáltató a pontos összetétellel kapcsolatban az elérhetőségei

bármelyikén tájékoztatást nyújt.12. SZERZŐI JOG

12.1 A Szolgáltató Weboldala szerzői jogvédelem alatt áll. Minden grafika, elrendezés

vagy szöveg, adat tartalom joga a Szolgáltató tulajdona. Az oldalak tartalmának

bárminemű felhasználása, duplikálása, letöltése, beágyazása csak előzetes, írásbeli

hozzájárulás esetén lehetséges. A jelen ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató kivételt képez

a letöltési és tárolási korlátozás alól.

12.2 A Szolgáltató Weboldalára mutató linket csak előzetes írásbeli engedéllyel

szabad elhelyezni.

12.3 A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére,

különös tekintettel a domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra,

valamint az internetes reklámfelületeire is.

13. ADATVÉDELEM

A Szolgáltatónak a személyes adatok kezelésére vonatkozó Adatvéd